5 SIGNALEN DAT JE BEST EEN INCASSOBUREAU INSCHAKELT 

clauses abusives Heb je het gevoel te worden begraven onder onbetaalde facturen? Al je tijd gaat naar het wegwerken van openstaande posten, het opvolgen van debiteuren, het controleren van de cashflow, en het verdedigen van je reputatie. Je hebt amper nog tijd voor je kernactiviteiten, en het risico van het verkennen van buitenlandse handelsopportuniteiten doet je in zweet uitbreken. Denk er dan eens aan op beroep te doen op een incassobureau.

 

 

 

  1. Onbetaalde facturen stapelen zich op

 

De onbetaalde facturen swingen de pan uit (of van je bureau af), en de berg lijkt alleen maar aan te groeien. Je zou wel wat administratieve hulp en ontlasting kunnen gebruiken om de openstaande posten weg te werken.

Deze soort administratie uitbesteden aan een professionele incassopartner, die met kennis van aanpak de papierberg efficiënt weet weg te werken, kan dé verademing betekenen.

 

  1. Wanbetalers opvolgen vraagt (teveel) tijd

 

Het wordt niet enkel moeilijk de groeiende papierberg het hoofd te bieden, ook het opvolgen van wanbetalers neemt heel wat van je tijd in beslag. Tijd die je anders in je kernactiviteiten zou kunnen investeren.

Daarnaast is het een vak apart, debiteuren aanspreken en aanmanen hun betalingen te verrichten. Je wil liever wegblijven van moeilijke discussies om de klantenrelatie niet te schaden, maar je kan ook niet langer wachten op de vergoeding van je diensten of goederen. Een tussenpersoon of bemiddelaar lijkt je dan ook een ideale oplossing om de klantenrelatie te beschermen en inningen te ontvangen.

En hopelijk kan je zelfs wat opsteken van hun minnelijke incassotraject om intern te implementeren, want je weet ondertussen dat het opvolgen van onbetaalde facturen niet evident is. Wanneer kan je kosten en interesten vragen en afdwingen? Zijn mijn algemene voorwaarden wettelijk in orde? Op welke manier wordt een debiteur best aangesproken? Welke formuleringen zijn succesvol? Hoe snel dien ik een debiteur aan te manen? Dit zijn slechts een paar van de vragen die ondertussen door je hoofd gaan en waar je graag eens in geadviseerd wordt.

 

  1. De cashflow van je bedrijf oogt niet gezond

Je begint je zorgen te maken om de serieuze kostenpost die onbetaalde facturen dreigen te worden. Je cashflow lijdt onder de wanbetalingen, en je kan moeilijk geld investeren dat simpelweg niet binnenkomt. Je wordt inmiddels zenuwachtig van de facturen die je zelf nog moet betalen.

Het lijkt je interessant een oplossing te vinden die geen investeringsrisico met zich meebrengt. Je kan verdere kosten zonder baten nu eenmaal wel even missen als kiespijn. Een incassopartner die no cure no fee werkt en vlug tot inningen komt zou dan ook ideaal zijn.

 

  1. Je wil je reputatie niet op het spel zetten

Je lijkt blijkbaar wanbetalingen te tolereren, en dát gaat inmiddels als een lopend vuurtje rond onder je klantenbestand. Je zou graag je reputatie hieromtrent herstellen en serieus worden genomen. Ook de kleinste facturen mogen daarbij niet verwaarloosd worden.

Je wil echter niet de kost en het statement maken om naar de rechtbank te trekken. Een minnelijke oplossing, met respect voor de debiteur maar wel eentje die ook daadkracht uitstraalt, draagt je voorkeur. Een incassobureau die geschoolde interne en externe (bezoekers) medewerkers in dienst heeft en tot op hoog niveau kunnen bemiddelen, zou ideaal zijn.

 

  1. Buitenlandse handelsopportuniteiten schrikken je af

Je hebt al heel wat buitenlandse handelsopportuniteiten laten schieten uit schrik voor onbetaalde facturen. Het is al moeilijk genoeg om Belgische debiteuren te bewegen tot het betalen van hun schulden, laat staan dat je debiteuren internationaal zou moeten najagen.

Een incassopartner, aangesloten tot een gerenommeerd internationaal incassonetwerk, zou je dat nodige duwtje in vertrouwen kunnen geven om toch over de landsgrenzen heen te handelen. Lokale partners weten immers beter wat de wettelijke en culturele gebruiken zijn, en weten debiteuren vaak ook wel te lokaliseren.

 

 

Denk je na het lezen van deze lijst dat een incassobureau ook voor jou een oplossing zou kunnen zijn, aarzel dan niet om ons te contacteren! TCM Belgium heeft namelijk al 25 jaar ervaring op de teller in het innen van facturen, en dankzij het incassonetwerk TCM Group kunnen wij oplossingen aanbieden in meer dan 100 landen.

5 SIGNALEN DAT JE BEST EEN INCASSOBUREAU INSCHAKELT 

clauses abusives Heb je het gevoel te worden begraven onder onbetaalde facturen? Al je tijd gaat naar het wegwerken van openstaande posten, het opvolgen van debiteuren, het controleren van de cashflow, en het verdedigen van je reputatie. Je hebt amper nog tijd voor je kernactiviteiten, en het risico van het verkennen van buitenlandse handelsopportuniteiten doet je in zweet uitbreken. Denk er dan eens aan op beroep te doen op een incassobureau.

 

 

 

  1. Onbetaalde facturen stapelen zich op

 

De onbetaalde facturen swingen de pan uit (of van je bureau af), en de berg lijkt alleen maar aan te groeien. Je zou wel wat administratieve hulp en ontlasting kunnen gebruiken om de openstaande posten weg te werken.

Deze soort administratie uitbesteden aan een professionele incassopartner, die met kennis van aanpak de papierberg efficiënt weet weg te werken, kan dé verademing betekenen.

 

  1. Wanbetalers opvolgen vraagt (teveel) tijd

 

Het wordt niet enkel moeilijk de groeiende papierberg het hoofd te bieden, ook het opvolgen van wanbetalers neemt heel wat van je tijd in beslag. Tijd die je anders in je kernactiviteiten zou kunnen investeren.

Daarnaast is het een vak apart, debiteuren aanspreken en aanmanen hun betalingen te verrichten. Je wil liever wegblijven van moeilijke discussies om de klantenrelatie niet te schaden, maar je kan ook niet langer wachten op de vergoeding van je diensten of goederen. Een tussenpersoon of bemiddelaar lijkt je dan ook een ideale oplossing om de klantenrelatie te beschermen en inningen te ontvangen.

En hopelijk kan je zelfs wat opsteken van hun minnelijke incassotraject om intern te implementeren, want je weet ondertussen dat het opvolgen van onbetaalde facturen niet evident is. Wanneer kan je kosten en interesten vragen en afdwingen? Zijn mijn algemene voorwaarden wettelijk in orde? Op welke manier wordt een debiteur best aangesproken? Welke formuleringen zijn succesvol? Hoe snel dien ik een debiteur aan te manen? Dit zijn slechts een paar van de vragen die ondertussen door je hoofd gaan en waar je graag eens in geadviseerd wordt.

 

  1. De cashflow van je bedrijf oogt niet gezond

Je begint je zorgen te maken om de serieuze kostenpost die onbetaalde facturen dreigen te worden. Je cashflow lijdt onder de wanbetalingen, en je kan moeilijk geld investeren dat simpelweg niet binnenkomt. Je wordt inmiddels zenuwachtig van de facturen die je zelf nog moet betalen.

Het lijkt je interessant een oplossing te vinden die geen investeringsrisico met zich meebrengt. Je kan verdere kosten zonder baten nu eenmaal wel even missen als kiespijn. Een incassopartner die no cure no fee werkt en vlug tot inningen komt zou dan ook ideaal zijn.

 

  1. Je wil je reputatie niet op het spel zetten

Je lijkt blijkbaar wanbetalingen te tolereren, en dát gaat inmiddels als een lopend vuurtje rond onder je klantenbestand. Je zou graag je reputatie hieromtrent herstellen en serieus worden genomen. Ook de kleinste facturen mogen daarbij niet verwaarloosd worden.

Je wil echter niet de kost en het statement maken om naar de rechtbank te trekken. Een minnelijke oplossing, met respect voor de debiteur maar wel eentje die ook daadkracht uitstraalt, draagt je voorkeur. Een incassobureau die geschoolde interne en externe (bezoekers) medewerkers in dienst heeft en tot op hoog niveau kunnen bemiddelen, zou ideaal zijn.

 

  1. Buitenlandse handelsopportuniteiten schrikken je af

Je hebt al heel wat buitenlandse handelsopportuniteiten laten schieten uit schrik voor onbetaalde facturen. Het is al moeilijk genoeg om Belgische debiteuren te bewegen tot het betalen van hun schulden, laat staan dat je debiteuren internationaal zou moeten najagen.

Een incassopartner, aangesloten tot een gerenommeerd internationaal incassonetwerk, zou je dat nodige duwtje in vertrouwen kunnen geven om toch over de landsgrenzen heen te handelen. Lokale partners weten immers beter wat de wettelijke en culturele gebruiken zijn, en weten debiteuren vaak ook wel te lokaliseren.

 

 

Denk je na het lezen van deze lijst dat een incassobureau ook voor jou een oplossing zou kunnen zijn, aarzel dan niet om ons te contacteren! TCM Belgium heeft namelijk al 25 jaar ervaring op de teller in het innen van facturen, en dankzij het incassonetwerk TCM Group kunnen wij oplossingen aanbieden in meer dan 100 landen.

Wacht geen moment langer, krijg uw geld terug

Concentreer u op uw zaken, wij zorgen voor uw uitstaande betalingen. Neem contact met ons op voor meer informatie.

Wacht geen moment langer, krijg uw geld terug

Concentreer u op uw zaken, wij zorgen voor uw uitstaande betalingen. Neem contact met ons op voor meer informatie.