debiteuren bezoeken

90% van de debiteuren betalen meteen bij het bezoek

TCM Belgium heeft zich gespecialiseerd in het bezoeken van debiteuren. Wanneer de interne minnelijke acties zijn doorlopen en er geen resultaat uit de bus kwam, is het aan de bezoeker om nog een laatste poging te ondernemen. De bedoeling is op een directe manier de debiteur te laten inzien dat een minnelijke oplossing voor het betalen van de schuld in het voordeel van beide partijen is.

Dankzij het investeren in ondersteunende software voor de bezoeker kan deze des te efficiënter te werk gaan. Ons op maat gemaakte systeem is gebaseerd op een online applicatie die de bezoeker meteen ter plaatse kan raadplegen via de tablet (iPad). Documenten – die verdere uitleg bieden aan de debiteur of het standpunt van de crediteur ondersteunen – kunnen direct opgevraagd worden. Rondzeulen met dossiers is dus niet meer nodig, wat niet enkel een praktische maar ook een ecologische verbetering is.

De rapporten worden onmiddellijk opgesteld en verschijnen meteen in het dossier. Uw dossierbeheerder zal daarna het bezoekersrapport aan u overmaken. Een rapport omvat een transparant verslag van het bezoek, begeleidende cijfers en fotomateriaal en mogelijk een ondertekend betalingsplan. De dossierbeheerder zorgt daarnaast voor een aanvullende uitleg.

De bezoeker ontvangt geregeld cash betalingen, maar is tevens in het bezit van een mobiele betaalterminal. Op die manier kan de debiteur ook betalingen uitvoeren via de bankkaart en ontvangt deze steeds meteen een betaalbewijs.

Het bezoek ter plaatse biedt niet enkel het voordeel van een mogelijke inning. Indien men niet betaalt kan u zich een beter beeld vormen van de mogelijkheden tot recuperatie in de toekomst.