news

TCM ondersteunt De Vocht bij debiteurenbeheer

Remondis De Vocht

Ook in de recyclingbranche is het voor de financiële dienst van ondernemingen geen plezante klus om telkens achter klanten met onbetaalde facturen te moeten aanhollen. Het was een problematiek waar ook De Vocht, dat recent werd overgenomen door het Duitse Remondis, mee sukkelde. De krachtenbundeling met TCM, dat ook partner is van Go4Circle, zorgt ervoor dat de kopzorgen bij De Vocht over deze delicate materie voltooid verleden tijd zijn.

Wat doet De Vocht precies?

Jan De Vocht: “Wij verzamelen, sorteren en verdelen het afval van bedrijven, overheden en particulieren. Met dertien eigen vrachtwagens halen we bouw-, tuin- en scheepsafval op bij onze klanten, die zich hoofdzakelijk in Antwerpen, Vlaams-Brabant en het Brussels Hoofdstedelijk Gewest bevinden. Klanten kunnen ook zelf naar ons komen met hun fracties. Na het verwerkingsproces bij ons, worden de afvalfracties vermarkt als ongemengde, hoogwaardige secundaire grondstoffen. Daarnaast verhuren we ook containers, in de meest diverse formaten (van 240 tot 40.000 liter). Zeker in de bouwsector is onze snelle dienstverlening erg belangrijk: een aannemer die plots op zijn werf met een volle container zit, moet je binnen het uur een oplossing aan kunnen reiken. Medio 2017 werd onze onderneming overgenomen door Remondis, een volwaardig familiebedrijf met tachtig jaar ervaring. Op die manier kunnen we commerciële en industriële klanten hoogwaardige alternatieven voor de milieuvriendelijke verwerking van hun afval blijven bieden.”

Hoe pakt u debiteurenbeheer aan?

“Maandelijks maken wij 3000 facturen op. Zowat 5% daarvan blijft onbetaald, hoewel we duidelijke contractuele voorwaarden voorzien, waarbij we interesten claimen bij een laattijdige betaling. In principe dient iedere klant op voorhand te betalen, maar spijtig genoeg glipt er af en toe eens iemand door de mazen van het net. Nochtans volgt onze boekhoudster alles nauwgezet op, onder meer via rappels en telefonische contacten. Vroeger werkten wij samen met deurwaarders om alles in der minne te regelen. Het viel ons evenwel op dat een deurwaarder niet echt een minnelijke oplossing nastreeft. Bovendien viel ik meermaals van mijn stoel toen ik de afrekening van de deurwaarder ontving. Daarom gingen we op zoek naar een andere oplossing en zo kwamen we bij TCM terecht.”

“TCM bezoekt de klanten ter plaatse en speelt een nadrukkelijke bemiddelende rol, waarbij ze zowel onze klanten als onszelf vrijwaren van zware juridische kosten.”

Welke voordelen biedt de nieuwe aanpak?

TCM bezoekt de klanten ter plaatse en speelt een nadrukkelijke bemiddelende rol, waarbij ze zowel onze klanten als onszelf vrijwaren van zware juridische kosten. Zij zorgen voor één centraal aanspreekpunt voor al onze dossiers. Glipt er dan toch eens een onbetaalde factuur door de mazen van het net, zorgen zij voor een sluitende oplossing. Ik apprecieer ook de transparante kostenstructuur: ik kom nooit voor verrassingen te staan, wat bij deurwaarders dus wel eens het geval was. Bij TCM zitten we zelf mee aan het roer van het debiteurenbeheer: er wordt geen enkele kost gecreëerd zonder onze goedkeuring. Bovendien kan ik via verschillende kanalen op de hoogte blijven van mijn dossiers.”

Hoe belangrijk is het partnership tussen TCM en Go4Circle?

“Dankzij dit partnership, dat sinds 1 september 2017 loopt, krijgen leden van de bedrijfsfederatie van de circulaire economie een voordelig tarief bij het innen van binnen- en buitenlandse facturen. Ze stellen bovendien hun expertise ter beschikking van de leden, onder meer via infosessies. TCM werkt volgens het ‘‘no cure, no fee’’-principe, een methode die via het partnership met Go4Circle ontstond. Op die manier ontpoppen zij zich zelfs voor de allerkleinste facturen tot de ideale partner.”

Wenst u meer details omtrent wat wij voor u kunnen betekenen? Surf dan naar onze website of contacteer ons!

 

TCM ondersteunt De Vocht bij debiteurenbeheer

Remondis De Vocht

Ook in de recyclingbranche is het voor de financiële dienst van ondernemingen geen plezante klus om telkens achter klanten met onbetaalde facturen te moeten aanhollen. Het was een problematiek waar ook De Vocht, dat recent werd overgenomen door het Duitse Remondis, mee sukkelde. De krachtenbundeling met TCM, dat ook partner is van Go4Circle, zorgt ervoor dat de kopzorgen bij De Vocht over deze delicate materie voltooid verleden tijd zijn.

Wat doet De Vocht precies?

Jan De Vocht: “Wij verzamelen, sorteren en verdelen het afval van bedrijven, overheden en particulieren. Met dertien eigen vrachtwagens halen we bouw-, tuin- en scheepsafval op bij onze klanten, die zich hoofdzakelijk in Antwerpen, Vlaams-Brabant en het Brussels Hoofdstedelijk Gewest bevinden. Klanten kunnen ook zelf naar ons komen met hun fracties. Na het verwerkingsproces bij ons, worden de afvalfracties vermarkt als ongemengde, hoogwaardige secundaire grondstoffen. Daarnaast verhuren we ook containers, in de meest diverse formaten (van 240 tot 40.000 liter). Zeker in de bouwsector is onze snelle dienstverlening erg belangrijk: een aannemer die plots op zijn werf met een volle container zit, moet je binnen het uur een oplossing aan kunnen reiken. Medio 2017 werd onze onderneming overgenomen door Remondis, een volwaardig familiebedrijf met tachtig jaar ervaring. Op die manier kunnen we commerciële en industriële klanten hoogwaardige alternatieven voor de milieuvriendelijke verwerking van hun afval blijven bieden.”

Hoe pakt u debiteurenbeheer aan?

“Maandelijks maken wij 3000 facturen op. Zowat 5% daarvan blijft onbetaald, hoewel we duidelijke contractuele voorwaarden voorzien, waarbij we interesten claimen bij een laattijdige betaling. In principe dient iedere klant op voorhand te betalen, maar spijtig genoeg glipt er af en toe eens iemand door de mazen van het net. Nochtans volgt onze boekhoudster alles nauwgezet op, onder meer via rappels en telefonische contacten. Vroeger werkten wij samen met deurwaarders om alles in der minne te regelen. Het viel ons evenwel op dat een deurwaarder niet echt een minnelijke oplossing nastreeft. Bovendien viel ik meermaals van mijn stoel toen ik de afrekening van de deurwaarder ontving. Daarom gingen we op zoek naar een andere oplossing en zo kwamen we bij TCM terecht.”

“TCM bezoekt de klanten ter plaatse en speelt een nadrukkelijke bemiddelende rol, waarbij ze zowel onze klanten als onszelf vrijwaren van zware juridische kosten.”

Welke voordelen biedt de nieuwe aanpak?

TCM bezoekt de klanten ter plaatse en speelt een nadrukkelijke bemiddelende rol, waarbij ze zowel onze klanten als onszelf vrijwaren van zware juridische kosten. Zij zorgen voor één centraal aanspreekpunt voor al onze dossiers. Glipt er dan toch eens een onbetaalde factuur door de mazen van het net, zorgen zij voor een sluitende oplossing. Ik apprecieer ook de transparante kostenstructuur: ik kom nooit voor verrassingen te staan, wat bij deurwaarders dus wel eens het geval was. Bij TCM zitten we zelf mee aan het roer van het debiteurenbeheer: er wordt geen enkele kost gecreëerd zonder onze goedkeuring. Bovendien kan ik via verschillende kanalen op de hoogte blijven van mijn dossiers.”

Hoe belangrijk is het partnership tussen TCM en Go4Circle?

“Dankzij dit partnership, dat sinds 1 september 2017 loopt, krijgen leden van de bedrijfsfederatie van de circulaire economie een voordelig tarief bij het innen van binnen- en buitenlandse facturen. Ze stellen bovendien hun expertise ter beschikking van de leden, onder meer via infosessies. TCM werkt volgens het ‘‘no cure, no fee’’-principe, een methode die via het partnership met Go4Circle ontstond. Op die manier ontpoppen zij zich zelfs voor de allerkleinste facturen tot de ideale partner.”

Wenst u meer details omtrent wat wij voor u kunnen betekenen? Surf dan naar onze website of contacteer ons!

 

news