Het belang van lokaal innen van onbetaalde facturen

 

 

TCM Belgium en TCM Nederland waren aanwezig op de Vlaams-Nederlandse Handelsdag van Flanders Investment & Trade, waar het nog maar eens duidelijk werd dat het belang van het lokaal innen van onbetaalde facturen in het buitenland een cruciale succesfactor blijkt te zijn.

 

Locatie, locatie, locatie, maar ook cultuur, cultuur, cultuur!

 

Of zoals één van de sprekers, CEO van iOdigital, Pieter Janssens, het heel duidelijk stelde: het draait om locatie, locatie, locatie, maar zeker ook om cultuur, cultuur, cultuur.” Wat hij hiermee bedoelt, is evenzeer de essentie van een succesvol minnelijk (internationaal) inningsproces. Wanneer een debiteur in zijn eigen taal wordt aangesproken, met de juiste nuance en kennis van de culturele eigen(aardig)heden, en binnen het plaatselijke wettelijke kader, is de kans op een minnelijke inning groot.

 

 

Het aanspreken van debiteuren in de eigen taal is zelfs binnen de eigen lands-of taalgrenzen een uitdaging. In België leven verschillende taalgemeenschappen samen, en hoewel de Vlaamse gemeenschap de taal deelt met onze Nederlandse buren, zijn er toch ook heel wat verschillen te bespeuren. Vlamingen worden door onze noorderburen getypeerd als de Japanners van Europa, terwijl Nederlanders volgens menig Vlaming te vlug van stapel lopen.

Die percepties vloeien onder andere voort uit de historisch gegroeide culturele verschillen (katholieke versus calvinistische basis), en heeft nog steeds haar weerslag in het dagelijkse handelen. Vaak botst het al tijdens het mailverkeer. Vlamingen vinden dat Nederlanders soms grof overkomen op mail, Nederlanders gruwelen dan vaak weer wanneer ze een mail lezen die start met het afstandelijke ‘Beste…’. Bij echte problemen (onbetaalde facturen,…) kan zulke miscommunicatie gemist worden als kiespijn.

 

De TCM Group: internationale inning van onbetaalde facturen

 

De TCM Group, een internationaal netwerk van lokale (we kunnen het niet genoeg onderlijnen) incasso- en advocatenkantoren actief in meer dan 100 landen, omarmt die regionale verscheidenheid en zet ze succesvol in tijdens het innen van onbetaalde facturen in het buitenland.

De TCM Group leden delen dan wel eenzelfde deontologische code, de sterkte ligt echter in de verschillen. Elke partner opereert lokaal en int onbetaalde facturen volgens de regionale gebruiken en wetten.

TCM Belgium en TCM Nederland zijn beiden aangesloten bij de TCM Group en hebben, in samenwerking  met de internationale partners, reeds tal van Belgische en Nederlandse crediteuren geholpen in het innen van hun onbetaalde facturen in het buitenland. Andersom hebben we heel wat partners reeds kunnen helpen in het opvolgen van Belgische/Nederlandse debiteuren voor hun crediteuren wereldwijd.

 

 

Heeft u zelf toch moeite met de regionale nuances en wenst u meer info te bekomen over het innen van onbetaalde facturen in België, Nederland of daarbuiten? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via s.dereze@tcm.be of 0498292914.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

17/06/2022

 

Het belang van lokaal innen van onbetaalde facturen

 

TCM Belgium en TCM Nederland waren aanwezig op de Vlaams-Nederlandse Handelsdag van Flanders Investment & Trade, waar het nog maar eens duidelijk werd dat het belang van het lokaal innen van onbetaalde facturen in het buitenland een cruciale succesfactor blijkt te zijn.

 

Locatie, locatie, locatie, maar ook cultuur, cultuur, cultuur!

 

Of zoals één van de sprekers, CEO van iOdigital, Pieter Janssens, het heel duidelijk stelde: het draait om locatie, locatie, locatie, maar zeker ook om cultuur, cultuur, cultuur.” Wat hij hiermee bedoelt, is evenzeer de essentie van een succesvol minnelijk (internationaal) inningsproces. Wanneer een debiteur in zijn eigen taal wordt aangesproken, met de juiste nuance en kennis van de culturele eigen(aardig)heden, en binnen het plaatselijke wettelijke kader, is de kans op een minnelijke inning groot.

 

 

Het aanspreken van debiteuren in de eigen taal is zelfs binnen de eigen lands-of taalgrenzen een uitdaging. In België leven verschillende taalgemeenschappen samen, en hoewel de Vlaamse gemeenschap de taal deelt met onze Nederlandse buren, zijn er toch ook heel wat verschillen te bespeuren. Vlamingen worden door onze noorderburen getypeerd als de Japanners van Europa, terwijl Nederlanders volgens menig Vlaming te vlug van stapel lopen.

Die percepties vloeien onder andere voort uit de historisch gegroeide culturele verschillen (katholieke versus calvinistische basis), en heeft nog steeds haar weerslag in het dagelijkse handelen. Vaak botst het al tijdens het mailverkeer. Vlamingen vinden dat Nederlanders soms grof overkomen op mail, Nederlanders gruwelen dan vaak weer wanneer ze een mail lezen die start met het afstandelijke ‘Beste…’. Bij echte problemen (onbetaalde facturen,…) kan zulke miscommunicatie gemist worden als kiespijn.

 

De TCM Group: internationale inning van onbetaalde facturen

 

De TCM Group, een internationaal netwerk van lokale (we kunnen het niet genoeg onderlijnen) incasso- en advocatenkantoren actief in meer dan 100 landen, omarmt die regionale verscheidenheid en zet ze succesvol in tijdens het innen van onbetaalde facturen in het buitenland.

De TCM Group leden delen dan wel eenzelfde deontologische code, de sterkte ligt echter in de verschillen. Elke partner opereert lokaal en int onbetaalde facturen volgens de regionale gebruiken en wetten.

TCM Belgium en TCM Nederland zijn beiden aangesloten bij de TCM Group en hebben, in samenwerking  met de internationale partners, reeds tal van Belgische en Nederlandse crediteuren geholpen in het innen van hun onbetaalde facturen in het buitenland. Andersom hebben we heel wat partners reeds kunnen helpen in het opvolgen van Belgische/Nederlandse debiteuren voor hun crediteuren wereldwijd.

 

 

Heeft u zelf toch moeite met de regionale nuances en wenst u meer info te bekomen over het innen van onbetaalde facturen in België, Nederland of daarbuiten? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via s.dereze@tcm.be of 0498292914.

 

 

 

 

Wacht geen moment langer, krijg uw geld terug

Concentreer u op uw zaken, wij zorgen voor uw uitstaande betalingen. Neem contact met ons op voor meer informatie.

Wacht geen moment langer, krijg uw geld terug

Concentreer u op uw zaken, wij zorgen voor uw uitstaande betalingen. Neem contact met ons op voor meer informatie.