Toptip van de week: dé oplossing voor onbetaalde facturen in Zuid-Afrika!
Dit help nie om oor vermorste melk te huil nie. Klinkt dit sappige, bijna kinderlijk eerlijke, en ergens ook ver vertrouwde Afrikaans u toch als Chinees in de oren? U bent vast niet de enige die niet spontaan zou denken aan ons equivalent Gedane zaken nemen geen keer. Onze lokale partner in Zuid-Afrika, Credit Solution Services, is natuurlijk wel helemaal mee met de plaatselijke terminologie, maar gaat desondanks niet akkoord met deze uitdrukking. Zij maken er namelijk hun missie van om onbetaalde facturen in Zuid-Afrika van status te veranderen.
Beginnen bij het begin: waarom handelen met Zuid-Afrika?
Volgens de European discussion paper on investment in South-Africa (september 2018), opgesteld door de EU en geschreven naar aanloop van de South Africa’s Investment Conference 2018 van afgelopen oktober, is Zuid-Afrika de enige strategische partner van de EU die is gelegen in het Afrikaanse continent. Omgekeerd is de EU de grootste handels-en investeringspartner van Zuid-Afrika en zijn er 500 000 jobs afhankelijk van deze relatie.
Dat deze (handels)relatie belangrijk is, werd recent nog eens benadrukt tijdens de top EU – Zuid-Afrika afgelopen november. Voorzitter Tusk onderlijnde het geloof van de EU in het presidentschap van Cyril Ramaphosa en diens toewijding aan dit strategische partnership. Zuid-Afrika neemt daarnaast een mandaat op in de VN-Veiligheidsraad (2019-2020), wat de samenwerking rond vrede en veiligheid zal versterken en ongetwijfeld een positieve weerslag zal hebben op het economische klimaat in het land.
Als de mogelijkheden ook wat moeilijkheden in hun kielzog hebben
Wanneer het handelen toch niet van een leien dakje gaat of wanneer de facturen maar niet betaald raken, kan onze partner Credit Solution Services (CSS om het kort te houden) goud waard zijn. CSS kan rekenen op meer dan 19 jaar ervaring in het vak en een indrukwekkend personeelsbestand van 800 werknemers, opererend vanuit Johannesburg, Kaapstad en Durban.
Door gebruik te maken van dit divers menselijk kapitaal in combinatie met technologische innovatie (een gedeelde affiniteit binnen de TCM Group), hebben zij bedrijfsprocessen ontwikkeld die een maximaal effect genereren op (inter)nationale schaal. Ondanks hun grote omvang werken zij steeds aan oplossingen op maat. En die grootte wordt nog eens benadrukt door het hoofdkantoor dat zich situeert in Rosebank (Johannesburg): een contactcentrum met plaats voor 750 werknemers en de mogelijkheid om uit te breiden tot 1500 werknemers.
Uitgebreide interne en externe ondersteuning
CSS investeert in de juist begeleiding en draagt een ethische en correcte opvolging hoog in het vaandel. Zij zien zich als een verlengstuk van hun klanten en willen daarom een eerlijke behandeling van crediteuren én debiteuren verzekeren. De oprechtheid die Afrikaners leggen in hun woordgebruik, vertaalt zich dus ook naar de communicatie van onze partner jegens debiteuren en crediteuren.
CSS staat bijgevolg geregistreerd bij tal van regelgevende instanties zoals de ‘Council for Debt Collectors’, de ‘Association of Debt Recovery Agents’, de ‘Financial Services Board’ en het ‘Payment System Stakeholder Forum (PSSF)’. Het incassokantoor wordt tevens bijgestaan door Brooks & Luyt Inc, een professioneel advocatenkantoor, dat op zijn beurt geregistreerd is bij de ‘Legal Practice Council of South Africa’. Al deze instanties waken erover dat schulden eerlijk en in overeenstemming met alle wetgeving worden geïnd en beschermen tevens de consument.
Daarnaast heeft CSS ook eigen gespecialiseerde divisies die verdere bijstand bieden. CSS Technology ontwikkelt op maart gemaakte softwareoplossingen, CSS Training is een trainingscenter voor zowel externe als interne trainingsmogelijkheden.
Handig om te weten
Zuid-Afrika beschikt tevens over verschillende regulerende instituties die de debiteur/consument bijstaan bij eventuele klachten of frustraties die zij hebben, waardoor het belangrijk is dat de wetgeving en de naleving ervan nauwlettend wordt opgevolgd.
Het is daarom van groot belang dat men over alle noodzakelijke ondersteunende documentatie, financiële berekeningen, alsook het vereiste papierwerk beschikt om een schuld te vorderen in Zuid-Afrika. Daarnaast kan een debiteur zich ook beroepen op de verjaring van een schuld wanneer deze ouder is dan drie jaar en hij deze niet erkend heeft. Het innovatieve IT-systeem van onze incassopartner geeft de garantie dat elke claim punctueel wordt opgevolgd en dat juridische procedures kunnen opgestart worden vooraleer de verjaring intreedt.
Heeft u vragen of wilt u meer te weten over incasso in Zuid-Afrika, neem dan snel contact met ons op via het nummer 016 74 52 00 of mail naar info@tcm.be.Vergeet zeker ook niet een kijkje te nemen op onze pointdrive.
Toptip van de week: dé oplossing voor onbetaalde facturen in Zuid-Afrika!
Dit help nie om oor vermorste melk te huil nie. Klinkt dit sappige, bijna kinderlijk eerlijke, en ergens ook ver vertrouwde Afrikaans u toch als Chinees in de oren? U bent vast niet de enige die niet spontaan zou denken aan ons equivalent Gedane zaken nemen geen keer. Onze lokale partner in Zuid-Afrika, Credit Solution Services, is natuurlijk wel helemaal mee met de plaatselijke terminologie, maar gaat desondanks niet akkoord met deze uitdrukking. Zij maken er namelijk hun missie van om onbetaalde facturen in Zuid-Afrika van status te veranderen.
Beginnen bij het begin: waarom handelen met Zuid-Afrika?
Volgens de European discussion paper on investment in South-Africa (september 2018), opgesteld door de EU en geschreven naar aanloop van de South Africa’s Investment Conference 2018 van afgelopen oktober, is Zuid-Afrika de enige strategische partner van de EU die is gelegen in het Afrikaanse continent. Omgekeerd is de EU de grootste handels-en investeringspartner van Zuid-Afrika en zijn er 500 000 jobs afhankelijk van deze relatie.
Dat deze (handels)relatie belangrijk is, werd recent nog eens benadrukt tijdens de top EU – Zuid-Afrika afgelopen november. Voorzitter Tusk onderlijnde het geloof van de EU in het presidentschap van Cyril Ramaphosa en diens toewijding aan dit strategische partnership. Zuid-Afrika neemt daarnaast een mandaat op in de VN-Veiligheidsraad (2019-2020), wat de samenwerking rond vrede en veiligheid zal versterken en ongetwijfeld een positieve weerslag zal hebben op het economische klimaat in het land.
Als de mogelijkheden ook wat moeilijkheden in hun kielzog hebben
Wanneer het handelen toch niet van een leien dakje gaat of wanneer de facturen maar niet betaald raken, kan onze partner Credit Solution Services (CSS om het kort te houden) goud waard zijn. CSS kan rekenen op meer dan 19 jaar ervaring in het vak en een indrukwekkend personeelsbestand van 800 werknemers, opererend vanuit Johannesburg, Kaapstad en Durban.
Door gebruik te maken van dit divers menselijk kapitaal in combinatie met technologische innovatie (een gedeelde affiniteit binnen de TCM Group), hebben zij bedrijfsprocessen ontwikkeld die een maximaal effect genereren op (inter)nationale schaal. Ondanks hun grote omvang werken zij steeds aan oplossingen op maat. En die grootte wordt nog eens benadrukt door het hoofdkantoor dat zich situeert in Rosebank (Johannesburg): een contactcentrum met plaats voor 750 werknemers en de mogelijkheid om uit te breiden tot 1500 werknemers.
Uitgebreide interne en externe ondersteuning
CSS investeert in de juist begeleiding en draagt een ethische en correcte opvolging hoog in het vaandel. Zij zien zich als een verlengstuk van hun klanten en willen daarom een eerlijke behandeling van crediteuren én debiteuren verzekeren. De oprechtheid die Afrikaners leggen in hun woordgebruik, vertaalt zich dus ook naar de communicatie van onze partner jegens debiteuren en crediteuren.
CSS staat bijgevolg geregistreerd bij tal van regelgevende instanties zoals de ‘Council for Debt Collectors’, de ‘Association of Debt Recovery Agents’, de ‘Financial Services Board’ en het ‘Payment System Stakeholder Forum (PSSF)’. Het incassokantoor wordt tevens bijgestaan door Brooks & Luyt Inc, een professioneel advocatenkantoor, dat op zijn beurt geregistreerd is bij de ‘Legal Practice Council of South Africa’. Al deze instanties waken erover dat schulden eerlijk en in overeenstemming met alle wetgeving worden geïnd en beschermen tevens de consument.
Daarnaast heeft CSS ook eigen gespecialiseerde divisies die verdere bijstand bieden. CSS Technology ontwikkelt op maart gemaakte softwareoplossingen, CSS Training is een trainingscenter voor zowel externe als interne trainingsmogelijkheden.
Handig om te weten
Zuid-Afrika beschikt tevens over verschillende regulerende instituties die de debiteur/consument bijstaan bij eventuele klachten of frustraties die zij hebben, waardoor het belangrijk is dat de wetgeving en de naleving ervan nauwlettend wordt opgevolgd.
Het is daarom van groot belang dat men over alle noodzakelijke ondersteunende documentatie, financiële berekeningen, alsook het vereiste papierwerk beschikt om een schuld te vorderen in Zuid-Afrika. Daarnaast kan een debiteur zich ook beroepen op de verjaring van een schuld wanneer deze ouder is dan drie jaar en hij deze niet erkend heeft. Het innovatieve IT-systeem van onze incassopartner geeft de garantie dat elke claim punctueel wordt opgevolgd en dat juridische procedures kunnen opgestart worden vooraleer de verjaring intreedt.
Heeft u vragen of wilt u meer te weten over incasso in Zuid-Afrika, neem dan snel contact met ons op via het nummer 016 74 52 00 of mail naar info@tcm.be.Vergeet zeker ook niet een kijkje te nemen op onze pointdrive.
Wacht geen moment langer, krijg uw geld terug
Concentreer u op uw zaken, wij zorgen voor uw uitstaande betalingen. Neem contact met ons op voor meer informatie.
Wacht geen moment langer, krijg uw geld terug
Concentreer u op uw zaken, wij zorgen voor uw uitstaande betalingen. Neem contact met ons op voor meer informatie.