Ken Tax kiest voor een efficiënte inning van onbetaalde facturen

 

 

Tcm Belgium sprak met Ken Tax over het intern en extern opvolgen van onbetaalde facturen, waarbij al snel duidelijk werd dat een efficiënte inning voor hem een centrale rol speelt in zijn keuze voor TCM als incassopartner. Als zaakvoerder van zowel Foodbrain International evenals het expanderende Verbinnen Sweets & Deli International heeft hij geen seconde tijd te verliezen!

 

Groeiende spelers in de industrie van chocolade, zoetwaren, en delicatessen

 

Foodbrain International werd in 2014 opgestart, en is gekend voor het distribueren van 100% Belgische chocolade. Met het overnemen van L’Heritage Chocolates kan Foodbrain International met gepaste trots stellen één van de oudste Belgische chocolademerken (°1942) in leven, en op de toonbanken van bakkerijen en speciaalzaken in meer dan 30 landen, te houden.

In 2016 werd Verbinnen Sweets & Deli International overgenomen, een groothandel van chocolade (en perfecte aansluiting dus met Foodbrain International), zoetwaren en delicatessen. Na de overname werd de omzet in een aantal jaren tijd zo goed als verdriedubbeld! Verbinnen Sweets & Deli International levert aan een duizendtal klanten en dit voornamelijk in België en Nederland.

 

 

Arbeidsintensief intern credit management

 

Vooral Verbinnen Sweets & Deli International is qua facturatie en opvolging enorm arbeidsintensief. Dagelijks worden een twintigtal facturen opgemaakt, dat komt op jaarbasis neer op een 5000 à 6000 facturen.

Ken behoudt zelf het volledige overzicht van de openstaande posten. Dat vinden wij op zich al heel impressionant, gezien zijn kerntaak uiteraard niet alleen bestaat uit deze opvolging. Een essentieel onderdeel van élke zelfstandige activiteit is echter wel ervoor te zorgen dat alle openstaande facturen betaald raken, benadrukt Ken.

Wekelijks vertrekken er automatische aanmaningen naar klanten. Dat loopt niet altijd goed, sommige klanten springen nogal nonchalant om met hun contactgegevens. Ze geven foutieve mailadressen door of vergeten nieuwe mailadressen te communiceren, waardoor deze automatische aanmaningen niet altijd toekomen.

Om die reden wordt ook de vertegenwoordiger betrokken bij de onbetaalde facturen, en werd er een tijdje gewerkt met een freelancer die instond voor het persoonlijk opbellen van de wanbetalers. Dat gaf echter weinig resultaat en kostte toch wel wat geld. Het werd tijd om uit te kijken naar een betere oplossing voor het innen en opvolgen van de openstaande schulden.

 

 

Op zoek naar een externe partner voor het opvolgen van onbetaalde facturen

 

In de zoektocht naar een complementaire partner voor het innen van onbetaalde facturen, belandde Ken eerst bij een advocaat. Hij voelde echter al snel dat die samenwerking niet het gewenste resultaat gaf. De procedure was omslachtig en ook niet bepaald de core business van een advocaat. Via de deurwaarder was het evenzeer niet zeker dat een snelle inning zou volgen. Op basis van een dagvaarding of vonnis moet er vaak nog steeds moeite worden gedaan om de bedragen effectief op de rekening te ontvangen.

TCM Belgium beantwoordde aan de nood om niet meer te moeten omkijken naar onbetaalde facturen, en de resultaten spraken al snel voor zich. Ken is tevreden over het succesratio van onze samenwerking van meer dan 90%, en het no cure no fee beleid is evenzeer een pluspunt. Het performante online systeem, waarbij alle dossiers overzichtelijk en snel kunnen geraadpleegd worden, vindt hij fantastisch. Ook de doorgave van dossiers kan heel snel, en wanneer elke seconde telt is dat zeker een pluspunt.

Ken benadrukt dat de mogelijkheid om debiteuren ter plaatse te bezoeken, alsook de internationale lokale aanwezigheid via de TCM Group, de doorslaggevende factors van onze samenwerking zijn. Momenteel innen we een dossier van hem in Portugal via een betalingsplan, en Ken is er rotsvast van overtuigd dat hij zonder onze tussenkomst geen betaling van deze debiteur zou hebben losgekregen.

Daarnaast wil Ken niet alleen voor de grote dossiers geholpen worden, maar evenzeer voor de kleine onbetaalde facturen van 50 EUR. En dat gaat bij TCM Belgium, de samenwerking zorgt ervoor dat debiteuren worden ‘opgevoed’ om prioriteit te geven aan het betalen van élke factuur.

Een puntje van kritiek? Ken geeft ons de tip om een ‘Teams’ knop te voorzien in ons systeem, zodat crediteuren een persoonlijk gesprek (online) via die weg snel met ons kunnen aanvragen. Handig!

 

 

 

Voor meer info over onze hulp bij het innen van onbetaalde facturen, aarzel niet om contact met ons op te nemen via s.dereze@tcm.be of 0498292914.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

22/12/2022

 

Ken Tax kiest voor een efficiënte inning van onbetaalde facturen

 

Tcm Belgium sprak met Ken Tax over het intern en extern opvolgen van onbetaalde facturen, waarbij al snel duidelijk werd dat een efficiënte inning voor hem een centrale rol speelt in zijn keuze voor TCM als incassopartner. Als zaakvoerder van zowel Foodbrain International evenals het expanderende Verbinnen Sweets & Deli International heeft hij geen seconde tijd te verliezen!

 

Groeiende spelers in de industrie van chocolade, zoetwaren, en delicatessen

 

Foodbrain International werd in 2014 opgestart, en is gekend voor het distribueren van 100% Belgische chocolade. Met het overnemen van L’Heritage Chocolates kan Foodbrain International met gepaste trots stellen één van de oudste Belgische chocolademerken (°1942) in leven, en op de toonbanken van bakkerijen en speciaalzaken in meer dan 30 landen, te houden.

In 2016 werd Verbinnen Sweets & Deli International overgenomen, een groothandel van chocolade (en perfecte aansluiting dus met Foodbrain International), zoetwaren en delicatessen. Na de overname werd de omzet in een aantal jaren tijd zo goed als verdriedubbeld! Verbinnen Sweets & Deli International levert aan een duizendtal klanten en dit voornamelijk in België en Nederland.

 

 

Arbeidsintensief intern credit management

 

Vooral Verbinnen Sweets & Deli International is qua facturatie en opvolging enorm arbeidsintensief. Dagelijks worden een twintigtal facturen opgemaakt, dat komt op jaarbasis neer op een 5000 à 6000 facturen.

Ken behoudt zelf het volledige overzicht van de openstaande posten. Dat vinden wij op zich al heel impressionant, gezien zijn kerntaak uiteraard niet alleen bestaat uit deze opvolging. Een essentieel onderdeel van élke zelfstandige activiteit is echter wel ervoor te zorgen dat alle openstaande facturen betaald raken, benadrukt Ken.

Wekelijks vertrekken er automatische aanmaningen naar klanten. Dat loopt niet altijd goed, sommige klanten springen nogal nonchalant om met hun contactgegevens. Ze geven foutieve mailadressen door of vergeten nieuwe mailadressen te communiceren, waardoor deze automatische aanmaningen niet altijd toekomen.

Om die reden wordt ook de vertegenwoordiger betrokken bij de onbetaalde facturen, en werd er een tijdje gewerkt met een freelancer die instond voor het persoonlijk opbellen van de wanbetalers. Dat gaf echter weinig resultaat en kostte toch wel wat geld. Het werd tijd om uit te kijken naar een betere oplossing voor het innen en opvolgen van de openstaande schulden.

 

 

Op zoek naar een externe partner voor het opvolgen van onbetaalde facturen

 

In de zoektocht naar een complementaire partner voor het innen van onbetaalde facturen, belandde Ken eerst bij een advocaat. Hij voelde echter al snel dat die samenwerking niet het gewenste resultaat gaf. De procedure was omslachtig en ook niet bepaald de core business van een advocaat. Via de deurwaarder was het evenzeer niet zeker dat een snelle inning zou volgen. Op basis van een dagvaarding of vonnis moet er vaak nog steeds moeite worden gedaan om de bedragen effectief op de rekening te ontvangen.

TCM Belgium beantwoordde aan de nood om niet meer te moeten omkijken naar onbetaalde facturen, en de resultaten spraken al snel voor zich. Ken is tevreden over het succesratio van onze samenwerking van meer dan 90%, en het no cure no fee beleid is evenzeer een pluspunt. Het performante online systeem, waarbij alle dossiers overzichtelijk en snel kunnen geraadpleegd worden, vindt hij fantastisch. Ook de doorgave van dossiers kan heel snel, en wanneer elke seconde telt is dat zeker een pluspunt.

Ken benadrukt dat de mogelijkheid om debiteuren ter plaatse te bezoeken, alsook de internationale lokale aanwezigheid via de TCM Group, de doorslaggevende factors van onze samenwerking zijn. Momenteel innen we een dossier van hem in Portugal via een betalingsplan, en Ken is er rotsvast van overtuigd dat hij zonder onze tussenkomst geen betaling van deze debiteur zou hebben losgekregen.

Daarnaast wil Ken niet alleen voor de grote dossiers geholpen worden, maar evenzeer voor de kleine onbetaalde facturen van 50 EUR. En dat gaat bij TCM Belgium, de samenwerking zorgt ervoor dat debiteuren worden ‘opgevoed’ om prioriteit te geven aan het betalen van élke factuur.

Een puntje van kritiek? Ken geeft ons de tip om een ‘Teams’ knop te voorzien in ons systeem, zodat crediteuren een persoonlijk gesprek (online) via die weg snel met ons kunnen aanvragen. Handig!

 

 

 

Voor meer info over onze hulp bij het innen van onbetaalde facturen, aarzel niet om contact met ons op te nemen via s.dereze@tcm.be of 0498292914.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

22/12/2022

 

 

Wacht geen moment langer, krijg uw geld terug

Concentreer u op uw zaken, wij zorgen voor uw uitstaande betalingen. Neem contact met ons op voor meer informatie.

Wacht geen moment langer, krijg uw geld terug

Concentreer u op uw zaken, wij zorgen voor uw uitstaande betalingen. Neem contact met ons op voor meer informatie.