NIEUWE MEDEWERKSTER VERA DEVRIENDT LANDT GOED BIJ TCM BELGIUM (VERVOLGINTERVIEW)

Vera vertelde in het eerste gedeelte van het interview reeds over haar buitenlandse avonturen en de kansen die ze kreeg om via aanraking met andere culturen haar horizon te verruimen. Als mama van twee kindjes werd het echter belangrijk een goede job met voorspelbare uren te vinden. Corona heeft helaas weinig voorspelbaarheid met zich meegebracht, en een nieuwe job volledig van thuis uit onder de knie krijgen moet best pittig zijn. Zeker wanneer ook de kindjes overdag nu vaak thuis vertoeven. Bij TCM merken wij daar eigenlijk weinig van, Vera houdt met een everlasting glimlach alle ballen goed in de lucht!

 

Wat waren en zijn de grootste uitdagingen aan de job voor jou?

 

Vera TCM BE employeeCorona heeft eigenlijk het duwtje in de rug gegeven om de luchtvaartsector vaarwel te zeggen via de optie van vrijwillig ontslag. Ik zocht een job waarbij ik mijn drietaligheid ten volste zou kunnen benutten, maar tegelijk ook meer tijd bij mijn kinderen kon doorbrengen. Zo ben ik heel snel bij TCM terechtgekomen, maar dat heeft wel even voor een kater gezorgd! Ik kwam van een sector die ik door en door kende, en werd dan in een volledige nieuwe branche gesmeten. Sven (sales manager TCM) heeft me wel goed kunnen geruststellen.

 

Het grootste verschil is van een fysiek intense job (hele dagen rondstappen op een vliegtuig) naar een mentaal uitdagende job te gaan. Dat vond ik heel vermoeiend, die combinatie van cijfers én mensen. Ik moest me ook aanpassen aan ons online systeem, en je hebt gewoon heel veel info te verwerken.

 

Wat was je beeld van de incassosector vooraleer je bij ons kwam werken? Blijkt dat beeld correct? Wat heeft je blik op onze job veranderd?

  

Ik zal heel eerlijk zijn, ik had een heel negatief beeld over de incassosector, net zoals vele andere mensen. Ik had niet verwacht terecht te komen in zo een diverse groep van mensen die met hun eigen kwaliteiten samenwerken om dossiers tot een goed einde te brengen.

 

De medewerkers hier zijn heel ‘menselijk’, ze luisteren naar debiteuren om tot een oplossing te komen. Daar kon ik mee heel goed in vinden want dat is wat we tijdens de vluchten op tien kilometer hoogte ook moesten doen. Je moet zorgen dat zowel crediteuren als debiteuren tevreden zijn, dat ze met jou willen verdergaan door te weten dat je altijd bereikbaar bent.

 

Helpt jouw mensenkennis je in het bekomen van resultaten in de aan jouw toevertrouwde dossiers?

Op welke manier denk je zelf het team goed te versterken?

  

Ik kom in dossiers vaak debiteuren tegen uit andere culturen, en vaak kèn ik die culturen. Ik heb al met een Filipijn in Tagalog kunnen communiceren, en enkele woordjes Lingala gesproken tegen een Congolees. Ik probeer altijd een gemeenschappelijke factor te vinden, een connectie te maken. Debiteuren krijgen het gevoel bij mij terecht te kunnen, dat ik oprecht naar hen luister. Ik luister ook gewoon heel graag naar mensen, maak graag verbinding, en ik besef dat we allemaal in de situatie van onze debiteuren kunnen terechtkomen.

 

Als ‘chef de cabine’ bij Brussels Airlines was het mijn taak het team samen te houden en de team spirit hoog te houden. Je kan geen bedrijf bij elkaar houden als iedereen heel individualistisch is ingesteld. Respecteer en help je collega’s. Ik voel dat teamverband sterk bij TCM, en ik denk dat ik daar nog meer mijn schouders onder kan zetten. Ik merk wel dat mijn collega’s voelen dat ik toegankelijk en probleemoplossend ingesteld ben.

 

Wat is in jouw ogen nog voor verbetering vatbaar?

 

Om de toegankelijkheid naar debiteuren toe te vergroten lijkt mij een debiteurenplatform geen slecht idee. Vaak voelen debiteuren zich wat verloren en zoeken ze geruststelling. Ze stellen zich defensief op uit onzekerheid, niet wetende wat ze moeten doen of wat er moet gebeuren. Telefonisch contact is zeker een must, maar zo een debiteurenplatform zou misschien ook al wel de eerste onzekerheden elimineren.

 

Bedankt, Vera!

  

8 mei 2021

NIEUWE MEDEWERKSTER VERA DEVRIENDT LANDT GOED BIJ TCM BELGIUM (VERVOLGINTERVIEW)

Vera vertelde in het eerste gedeelte van het interview reeds over haar buitenlandse avonturen en de kansen die ze kreeg om via aanraking met andere culturen haar horizon te verruimen. Als mama van twee kindjes werd het echter belangrijk een goede job met voorspelbare uren te vinden. Corona heeft helaas weinig voorspelbaarheid met zich meegebracht, en een nieuwe job volledig van thuis uit onder de knie krijgen moet best pittig zijn. Zeker wanneer ook de kindjes overdag nu vaak thuis vertoeven. Bij TCM merken wij daar eigenlijk weinig van, Vera houdt met een everlasting glimlach alle ballen goed in de lucht!

 

Wat waren en zijn de grootste uitdagingen aan de job voor jou?

 

Vera TCM BE employeeCorona heeft eigenlijk het duwtje in de rug gegeven om de luchtvaartsector vaarwel te zeggen via de optie van vrijwillig ontslag. Ik zocht een job waarbij ik mijn drietaligheid ten volste zou kunnen benutten, maar tegelijk ook meer tijd bij mijn kinderen kon doorbrengen. Zo ben ik heel snel bij TCM terechtgekomen, maar dat heeft wel even voor een kater gezorgd! Ik kwam van een sector die ik door en door kende, en werd dan in een volledige nieuwe branche gesmeten. Sven (sales manager TCM) heeft me wel goed kunnen geruststellen.

 

Het grootste verschil is van een fysiek intense job (hele dagen rondstappen op een vliegtuig) naar een mentaal uitdagende job te gaan. Dat vond ik heel vermoeiend, die combinatie van cijfers én mensen. Ik moest me ook aanpassen aan ons online systeem, en je hebt gewoon heel veel info te verwerken.

 

Wat was je beeld van de incassosector vooraleer je bij ons kwam werken? Blijkt dat beeld correct? Wat heeft je blik op onze job veranderd?

  

Ik zal heel eerlijk zijn, ik had een heel negatief beeld over de incassosector, net zoals vele andere mensen. Ik had niet verwacht terecht te komen in zo een diverse groep van mensen die met hun eigen kwaliteiten samenwerken om dossiers tot een goed einde te brengen.

 

De medewerkers hier zijn heel ‘menselijk’, ze luisteren naar debiteuren om tot een oplossing te komen. Daar kon ik mee heel goed in vinden want dat is wat we tijdens de vluchten op tien kilometer hoogte ook moesten doen. Je moet zorgen dat zowel crediteuren als debiteuren tevreden zijn, dat ze met jou willen verdergaan door te weten dat je altijd bereikbaar bent.

 

Helpt jouw mensenkennis je in het bekomen van resultaten in de aan jouw toevertrouwde dossiers?

Op welke manier denk je zelf het team goed te versterken?

  

Ik kom in dossiers vaak debiteuren tegen uit andere culturen, en vaak kèn ik die culturen. Ik heb al met een Filipijn in Tagalog kunnen communiceren, en enkele woordjes Lingala gesproken tegen een Congolees. Ik probeer altijd een gemeenschappelijke factor te vinden, een connectie te maken. Debiteuren krijgen het gevoel bij mij terecht te kunnen, dat ik oprecht naar hen luister. Ik luister ook gewoon heel graag naar mensen, maak graag verbinding, en ik besef dat we allemaal in de situatie van onze debiteuren kunnen terechtkomen.

 

Als ‘chef de cabine’ bij Brussels Airlines was het mijn taak het team samen te houden en de team spirit hoog te houden. Je kan geen bedrijf bij elkaar houden als iedereen heel individualistisch is ingesteld. Respecteer en help je collega’s. Ik voel dat teamverband sterk bij TCM, en ik denk dat ik daar nog meer mijn schouders onder kan zetten. Ik merk wel dat mijn collega’s voelen dat ik toegankelijk en probleemoplossend ingesteld ben.

 

Wat is in jouw ogen nog voor verbetering vatbaar?

 

Om de toegankelijkheid naar debiteuren toe te vergroten lijkt mij een debiteurenplatform geen slecht idee. Vaak voelen debiteuren zich wat verloren en zoeken ze geruststelling. Ze stellen zich defensief op uit onzekerheid, niet wetende wat ze moeten doen of wat er moet gebeuren. Telefonisch contact is zeker een must, maar zo een debiteurenplatform zou misschien ook al wel de eerste onzekerheden elimineren.

 

Bedankt, Vera!

  

8 mei 2021

Wacht geen moment langer, krijg uw geld terug

Concentreer u op uw zaken, wij zorgen voor uw uitstaande betalingen. Neem contact met ons op voor meer informatie.

Wacht geen moment langer, krijg uw geld terug

Concentreer u op uw zaken, wij zorgen voor uw uitstaande betalingen. Neem contact met ons op voor meer informatie.