Nieuwjaarsbrief

 

Dag klanten, collega’s, partners, en medewerkers,

Wàt een jaar was het weer! Voor de wereld, maar op een meer persoonlijke noot zeker ook voor TCM Belgium.

innen van onbetaalde facturen. Heel bijzonder vind ik het klantenbestand dat we gedurende deze jaren hebben opgebouwd. Maar liefst 70% van onze klanten is al twintig jaar klant bij ons! En dit zonder abonnementskosten of minimumvereisten. Daar mogen we zowel trots als dankbaar om zijn.

Dankbaar, omdat we beseffen dat het fundament van ons succes terug te vinden is in die nauwe samenwerking met onze klanten en hun kritische kijk. We zetten elk jaar in op innovatieve oplossingen om tegemoet te komen aan de noden van de markt en onze klanten. Onze gezamenlijke passie om tot een juist resultaat te komen, maakt ons verhaal sterk.

Ik vergeet ook de TCM Belgium medewerkers niet. Zonder hun inzet en inzicht staan we niet waar nu staan. Als kers op de taart ging die kaap van 30 namelijk gepaard met een vooruitgang van maar liefst 35%! En net zoals het klantenbestand van TCM Belgium, blijft die kern van medewerkers grotendeels gelijkaardig. Voor 80% van onze medewerkers is TCM Belgium de eerste werkgever. Hierdoor blijft de kennis in house, maar evolueert ze ook vanwege de gemiddelde anciënniteit van 10 jaar en de multiculturele omgeving waarin we werkzaam zijn.

Het afgelopen jaar werd gekenmerkt door inflatie en prijsstijgingen. Wees gerust, we gaan onze prijzen niet verhogen. In de plaats daarvan willen we net onze dienstverlening verbreden. Het afgelopen decennia worden we meer en meer gevraagd om opleidingen te geven aan klanten/partners/organisaties inzake het bredere thema van credit management. Via gerichte opleidingen aan o.a. de Universiteit Antwerpen willen we het belang van preventie verder benadrukken. We brainstormen ook mee met klanten die nood hebben aan een klankbord of een alternatieve insteek over oplossingen en (interne) opvolging van hun onbetaalde facturen.

We zijn in die 30 jaar uitgegroeid tot een wereldwijde one stop shop voor het innen van onbetaalde facturen. Of er nu een minnelijke of juridische oplossing nodig is, lokaal of globaal, TCM Belgium voorziet in 7/7 bijstand voor klanten wereldwijd. Sinds 1995 maken we deel uit van het eerste internationale incassonetwerk TCM Group. En die jarenlange wereldwijde expertise werpt haar vruchten af. We kennen onze internationale partners persoonlijk, en niet enkel via Google. Minstens één keer per jaar komen we samen tijdens de TCM Group AGM, waarbij kennis wordt uitgewisseld, dossiers worden besproken, en problemen worden aangepakt.

We maken niet enkel deel uit van de TCM Group, maar evenzeer van de ABR-BVI (de Belgische beroepsfederatie van incassokantoren), de FENCA (het Europese equivalent), en de ACA (de Amerikaans tegenhanger). Op die manier blijven we volledig op de hoogte van alles wat (inter)nationaal reilt en zeilt binnen de wereld van het innen van onbetaalde facturen. En maar goed ook, want jaarlijks verandert er wel wat. Het jaar 2023 werd namelijk gekenmerkt door een nieuw wettelijk kader voor het innen van consumentenschulden. Welkom boek XIX WER! We proberen vanuit onze positie als incassopartner onze kennis inzake wettelijke toepassingen en aanpassingen te delen met onze klanten.

En dat informeren, in dialoog gaan, en kennis delen belangrijk blijft in 2024 en verder, bewijst o.a. de nieuwe wetgeving ook. Er is nog steeds een groot gebrek aan kennis over onze sector, op alle niveaus. De nieuwe wetgeving legt de verantwoordelijkheid van de opvolging van schulden wederom bij de crediteuren, zonder de positie van de debiteur te verbeteren. Daarnaast is er ook nog steeds nood aan het aanpassen van het gangbare beeld rond de incassowereld. We worden nog te weinig als een (snelle) kans op een minnelijke oplossing gezien, weg van procedurekosten. Uitdagingen genoeg nog voor 2024 dus!

Wat zijn onze ambities voor 2024? Groei? Zeker en vast! We kennen al 15 jaar een gestage groei en we willen die trend verderzetten. Maar geen groei zonder stabiliteit. Daarom wil ik aan de noden en wensen van onze klanten en medewerkers blijvend tegemoet komen. Transparantie en openheid (naar onze klanten en de buitenwereld), maar tegelijk beveiliging en dus afbakening, is de kern.

Het is duidelijk dat we moeten blijven inzetten op kennisdeling en samenwerking. En hoewel 2024 zal gekenmerkt worden door verdere IT optimalisaties en de inzet van AI, zal ook dat jaar evenzeer duidelijk maken waarom een menselijke tussenkomst toch nog steeds noodzakelijk blijft voor de juiste commerciële, maatschappelijke, en juridische uitkomst te bieden.

Waar ik naar uitkijk? In 2024 ga ik de TCM Group collega’s ontmoeten in L.A., en de FENCA leden in Warschau, en ga ik binnen ons eigen team een nieuwe collega verwelkomen! Ik hoop dat ik een even fijn jaar met het TCM Belgium team mag beleven als het afgelopen jaar, en verder ga ik 2024 inzetten omringd door familie en vrienden. De Bourgondiër in mij gaat genieten van al het lekkers dat de eindejaarsfeesten te bieden hebben!

Ik wens jullie allemaal een fijne kerst en een gelukkig nieuwjaar toe,

Sven Dereze

CEO TCM Belgium

 

 

 

 

Wenst u onze hulp graag te gebruiken voor het innen van onbetaalde facturen? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via s.dereze@tcm.be of +32 (0)498 29 29 14.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

22/12/2023

 

Nieuwjaarsbrief

 

Dag klanten, collega’s, partners, en medewerkers,

Wàt een jaar was het weer! Voor de wereld, maar op een meer persoonlijke noot zeker ook voor TCM Belgium.

innen van onbetaalde facturen. Heel bijzonder vind ik het klantenbestand dat we gedurende deze jaren hebben opgebouwd. Maar liefst 70% van onze klanten is al twintig jaar klant bij ons! En dit zonder abonnementskosten of minimumvereisten. Daar mogen we zowel trots als dankbaar om zijn.

Dankbaar, omdat we beseffen dat het fundament van ons succes terug te vinden is in die nauwe samenwerking met onze klanten en hun kritische kijk. We zetten elk jaar in op innovatieve oplossingen om tegemoet te komen aan de noden van de markt en onze klanten. Onze gezamenlijke passie om tot een juist resultaat te komen, maakt ons verhaal sterk.

Ik vergeet ook de TCM Belgium medewerkers niet. Zonder hun inzet en inzicht staan we niet waar nu staan. Als kers op de taart ging die kaap van 30 namelijk gepaard met een vooruitgang van maar liefst 35%! En net zoals het klantenbestand van TCM Belgium, blijft die kern van medewerkers grotendeels gelijkaardig. Voor 80% van onze medewerkers is TCM Belgium de eerste werkgever. Hierdoor blijft de kennis in house, maar evolueert ze ook vanwege de gemiddelde anciënniteit van 10 jaar en de multiculturele omgeving waarin we werkzaam zijn.

Het afgelopen jaar werd gekenmerkt door inflatie en prijsstijgingen. Wees gerust, we gaan onze prijzen niet verhogen. In de plaats daarvan willen we net onze dienstverlening verbreden. Het afgelopen decennia worden we meer en meer gevraagd om opleidingen te geven aan klanten/partners/organisaties inzake het bredere thema van credit management. Via gerichte opleidingen aan o.a. de Universiteit Antwerpen willen we het belang van preventie verder benadrukken. We brainstormen ook mee met klanten die nood hebben aan een klankbord of een alternatieve insteek over oplossingen en (interne) opvolging van hun onbetaalde facturen.

We zijn in die 30 jaar uitgegroeid tot een wereldwijde one stop shop voor het innen van onbetaalde facturen. Of er nu een minnelijke of juridische oplossing nodig is, lokaal of globaal, TCM Belgium voorziet in 7/7 bijstand voor klanten wereldwijd. Sinds 1995 maken we deel uit van het eerste internationale incassonetwerk TCM Group. En die jarenlange wereldwijde expertise werpt haar vruchten af. We kennen onze internationale partners persoonlijk, en niet enkel via Google. Minstens één keer per jaar komen we samen tijdens de TCM Group AGM, waarbij kennis wordt uitgewisseld, dossiers worden besproken, en problemen worden aangepakt.

We maken niet enkel deel uit van de TCM Group, maar evenzeer van de ABR-BVI (de Belgische beroepsfederatie van incassokantoren), de FENCA (het Europese equivalent), en de ACA (de Amerikaans tegenhanger). Op die manier blijven we volledig op de hoogte van alles wat (inter)nationaal reilt en zeilt binnen de wereld van het innen van onbetaalde facturen. En maar goed ook, want jaarlijks verandert er wel wat. Het jaar 2023 werd namelijk gekenmerkt door een nieuw wettelijk kader voor het innen van consumentenschulden. Welkom boek XIX WER! We proberen vanuit onze positie als incassopartner onze kennis inzake wettelijke toepassingen en aanpassingen te delen met onze klanten.

En dat informeren, in dialoog gaan, en kennis delen belangrijk blijft in 2024 en verder, bewijst o.a. de nieuwe wetgeving ook. Er is nog steeds een groot gebrek aan kennis over onze sector, op alle niveaus. De nieuwe wetgeving legt de verantwoordelijkheid van de opvolging van schulden wederom bij de crediteuren, zonder de positie van de debiteur te verbeteren. Daarnaast is er ook nog steeds nood aan het aanpassen van het gangbare beeld rond de incassowereld. We worden nog te weinig als een (snelle) kans op een minnelijke oplossing gezien, weg van procedurekosten. Uitdagingen genoeg nog voor 2024 dus!

Wat zijn onze ambities voor 2024? Groei? Zeker en vast! We kennen al 15 jaar een gestage groei en we willen die trend verderzetten. Maar geen groei zonder stabiliteit. Daarom wil ik aan de noden en wensen van onze klanten en medewerkers blijvend tegemoet komen. Transparantie en openheid (naar onze klanten en de buitenwereld), maar tegelijk beveiliging en dus afbakening, is de kern.

Het is duidelijk dat we moeten blijven inzetten op kennisdeling en samenwerking. En hoewel 2024 zal gekenmerkt worden door verdere IT optimalisaties en de inzet van AI, zal ook dat jaar evenzeer duidelijk maken waarom een menselijke tussenkomst toch nog steeds noodzakelijk blijft voor de juiste commerciële, maatschappelijke, en juridische uitkomst te bieden.

Waar ik naar uitkijk? In 2024 ga ik de TCM Group collega’s ontmoeten in L.A., en de FENCA leden in Warschau, en ga ik binnen ons eigen team een nieuwe collega verwelkomen! Ik hoop dat ik een even fijn jaar met het TCM Belgium team mag beleven als het afgelopen jaar, en verder ga ik 2024 inzetten omringd door familie en vrienden. De Bourgondiër in mij gaat genieten van al het lekkers dat de eindejaarsfeesten te bieden hebben!

Ik wens jullie allemaal een fijne kerst en een gelukkig nieuwjaar toe,

Sven Dereze

CEO TCM Belgium

 

 

 

 

Wenst u onze hulp graag te gebruiken voor het innen van onbetaalde facturen? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via s.dereze@tcm.be of +32 (0)498 29 29 14.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

22/12/2023

Wacht geen moment langer, krijg uw geld terug

Concentreer u op uw zaken, wij zorgen voor uw uitstaande betalingen. Neem contact met ons op voor meer informatie.

Wacht geen moment langer, krijg uw geld terug

Concentreer u op uw zaken, wij zorgen voor uw uitstaande betalingen. Neem contact met ons op voor meer informatie.