Opleiding Credit Management

 

Incassopartner TCM Belgium heeft al ruim 30 jaar ervaring binnen credit management op haar palmares staan.

Het laatste decennium kregen we steeds meer de vraag van klanten en partners om, op basis van die ervaring, opleidingen te voorzien in credit management.

 

 

Wat houdt zo een opleiding credit management in?

 

Een goed credit management beoogt de onbetaalde facturen tot een minimum te herleiden en zorgt, indien succesvol, voor een positieve impact op de cashflow van de onderneming.

TCM Belgium zet in op de elementen die zorgen voor een snelle inning van onbetaalde van facturen.

 

  1. Preventief beleid

 

  • Correct opgestelde facturen
  • Juiste en snelle bezorging van facturen
  • Traceerbaarheid van facturen
  • Screening van klanten (gegevensverrijking)

 

  1. Persoonlijk contact (dé grote kracht)

 

  • Ken uw contactpersoon
  • Weet wat er speelt bij uw klant
  • Bel uw klant op!
  • Stuur rappels

 

  1. Algemene voorwaarden (die discussie uitsluiten)

 

  • Neem de juiste (wettelijke) clausules op die handig zijn voor uw bedrijf/sector
  • Toets de clausules af aan het principe van wederkerigheid en evenwichtigheid
  • Begrippen zoals de pandwet, eigendomsvoorbehoud, bevoegdheidbeginsels,…

 

  1. Wetgeving (in verandering)

 

 

De opleidingen rond credit management zijn heel praktijkgericht, met  simulaties van telefonische gesprekken en behandeling van cases (vraagstukken), interactie met de cursisten,… .

 

 

Boek XIX

 

We merken dat heel wat van onze klanten die werkzaam zijn in de B2C sector nog niet werken conform de nieuwe wetgeving (kosteloze herinnering, aangepaste betalingstermijn, aanpassing algemene voorwaarden inzake betaling laattijdigheidsinsteresten- en kosten,…).

Sensibilisering rond dit thema blijkt dus nog steeds van nut te zijn. TCM Belgium heeft reeds een (online) opleiding rond deze wetsverandering gegeven, maar indien nodig kan over dit thema een nieuwe opleiding aangevraagd worden.

 

 

 

 

 

Heeft u interesse in onze opleidingen rond credit management, of wenst u onze hulp graag te gebruiken voor het innen van onbetaalde facturen? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via s.dereze@tcm.be of +32 (0)498 29 29 14.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

29/11/2023

 

Opleiding Credit Management

 

Incassopartner TCM Belgium heeft al ruim 30 jaar ervaring binnen credit management op haar palmares staan.

Het laatste decennium kregen we steeds meer de vraag van klanten en partners om, op basis van die ervaring, opleidingen te voorzien in credit management.

 

 

Wat houdt zo een opleiding credit management in?

 

Een goed credit management beoogt de onbetaalde facturen tot een minimum te herleiden en zorgt, indien succesvol, voor een positieve impact op de cashflow van de onderneming.

TCM Belgium zet in op de elementen die zorgen voor een snelle inning van onbetaalde van facturen.

 

  1. Preventief beleid

 

  • Correct opgestelde facturen
  • Juiste en snelle bezorging van facturen
  • Traceerbaarheid van facturen
  • Screening van klanten (gegevensverrijking)

 

  1. Persoonlijk contact (dé grote kracht)

 

  • Ken uw contactpersoon
  • Weet wat er speelt bij uw klant
  • Bel uw klant op!
  • Stuur rappels

 

  1. Algemene voorwaarden (die discussie uitsluiten)

 

  • Neem de juiste (wettelijke) clausules op die handig zijn voor uw bedrijf/sector
  • Toets de clausules af aan het principe van wederkerigheid en evenwichtigheid
  • Begrippen zoals de pandwet, eigendomsvoorbehoud, bevoegdheidbeginsels,…

 

  1. Wetgeving (in verandering)

 

 

De opleidingen rond credit management zijn heel praktijkgericht, met  simulaties van telefonische gesprekken en behandeling van cases (vraagstukken), interactie met de cursisten,… .

 

 

Boek XIX

 

We merken dat heel wat van onze klanten die werkzaam zijn in de B2C sector nog niet werken conform de nieuwe wetgeving (kosteloze herinnering, aangepaste betalingstermijn, aanpassing algemene voorwaarden inzake betaling laattijdigheidsinsteresten- en kosten,…).

Sensibilisering rond dit thema blijkt dus nog steeds van nut te zijn. TCM Belgium heeft reeds een (online) opleiding rond deze wetsverandering gegeven, maar indien nodig kan over dit thema een nieuwe opleiding aangevraagd worden.

 

 

 

 

 

Heeft u interesse in onze opleidingen rond credit management, of wenst u onze hulp graag te gebruiken voor het innen van onbetaalde facturen? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via s.dereze@tcm.be of +32 (0)498 29 29 14.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

29/11/2023

 

Wacht geen moment langer, krijg uw geld terug

Concentreer u op uw zaken, wij zorgen voor uw uitstaande betalingen. Neem contact met ons op voor meer informatie.

Wacht geen moment langer, krijg uw geld terug

Concentreer u op uw zaken, wij zorgen voor uw uitstaande betalingen. Neem contact met ons op voor meer informatie.