TCM Belgium int onbetaalde facturen in de precontentieux fase

precontentieux fase

De credit controllers van TCM Belgium hebben ruime ervaring in het innen van onbetaalde facturen, en kennen de pijnpunten die een optimale of positieve uitkomst beïnvloeden.

Die pijnpunten zijn vaak te lokaliseren in de precontentieux fase, vroeger was dat doorgaans een fase waar wij weinig of niet in betrokken werden.

 

 

Corona zorgt voor de ommekeer

 

Corona heeft daarin voor een shift gezorgd. Tijdens en ook na corona werd de nood aan een gezonde cashflow des te belangrijker, en dat hangt natuurlijk samen met de betaling van facturen. Zonder een snelle betaling, of gewoon, een betaling van uw facturen, geen gezonde cashflow.

Dus de nood naar een gezonde cashflow steeg in lijn met de opstapeling van onbetaalde facturen tijdens en na die periode, en daarmee ook de nood van de markt voor het inzetten op die precontentieux fase.

We merkten een aanzienlijke stijging van vragen van bestaande maar ook nieuwe klanten om hen te helpen in die fase. En die vraag kwam vanuit diverse sectoren, zowel B2B als B2C. We werken inmiddels precontentieux voor spelers binnen de leasing sector, voor farmaceutische bedrijven, voor ondernemers uit de bouwsector, enzoverder.

 

 

Gebrek aan goede credit controllers invullen

 

Wat was en blijft de uitdaging?

Wij ervaren geen acuut gebrek aan credit controllers, dat is dan ook onze core business en we worden gesteund door een ingenieus IT systeem dat ons werk optimaliseert en de tijdsinvestering minimaliseert. Maar heel wat bedrijven, groot en klein, die een andere core business hebben, ervaren wél HR problemen binnen credit control.

Wij vangen dus eerder het probleem van andere bedrijven op en vullen het gebrek van ervaren en kwalitatieve credit controllers in. Op die manier optimaliseren we de cashflow, en dit zowel nationaal voor België als internationaal via onze partners binnen het TCM Group netwerk, dat wereldwijd in meer dan 100 landen actief is.  We horen ook van onze internationale partners dat de vraag voor hulp in de precollectie fase ook daar stijgt.

 

Hoe staan we bij in de precollectie fase?

De inhoudelijke stempel die wordt gedrukt op deze fase is van TCM Belgium. De knowhow, de kennis over de incassosector, de pijnpunten die worden blootgelegd en opgelost, and so on. Maar de look and feel, eigen aan het ‘merk’ van de klant, die blijft behouden. En om dat te kunnen behouden, moeten onze credit controllers natuurlijk weten hoe de interne werking van de klant verloopt, hoe de systemen werken, hoe de communicatie naar de debiteuren verloopt. Daarom lopen wij soms enkele weken mee bij de klant om deze kennis te vergaren.

En dan gaat het precontieux traject, de precollectie fase, van start, waarbij we in naam van de klant debiteuren contacteren, maar ook al een blik werpen op de optimalisatie van die fase. Zijn bvb de algemene voorwaarden sluitend? Worden de facturen traceerbaar bezorgd zodat daar achteraf geen discussie over kan bestaan? Enzoverder.

 

 

Conclusie

 

TCM Belgium is een allround partner, die u kan helpen van de precontentieux fase tot en met de juridische fase, wereldwijd. De inzet van een incassopartner dient dus niet alleen beperkt te blijven tot de effectieve incassofase, hoe sneller wij ingezet worden, hoe waardevoller de hulp kan zijn.

De precollectie fase is daarom een belangrijke fase, waarbij de pijnpunten die de eigenlijke incassofase of zelfs juridische fase kunnen vertragen of ondermijnen reeds worden aangepakt.

 

 

 

 

Voor meer info over onze hulp bij het innen van onbetaalde facturen, aarzel niet om contact met ons op te nemen via s.dereze@tcm.be of 0498292914.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

28/04/2023

 

TCM BE: marktleider in ethisch innen onbetaalde schoolfacturen

precontentieux fase

De credit controllers van TCM Belgium hebben ruime ervaring in het innen van onbetaalde facturen, en kennen de pijnpunten die een optimale of positieve uitkomst beïnvloeden.

Die pijnpunten zijn vaak te lokaliseren in de precontentieux fase, vroeger was dat doorgaans een fase waar wij weinig of niet in betrokken werden.

 

 

Corona zorgt voor de ommekeer

 

Corona heeft daarin voor een shift gezorgd. Tijdens en ook na corona werd de nood aan een gezonde cashflow des te belangrijker, en dat hangt natuurlijk samen met de betaling van facturen. Zonder een snelle betaling, of gewoon, een betaling van uw facturen, geen gezonde cashflow.

Dus de nood naar een gezonde cashflow steeg in lijn met de opstapeling van onbetaalde facturen tijdens en na die periode, en daarmee ook de nood van de markt voor het inzetten op die precontentieux fase.

We merkten een aanzienlijke stijging van vragen van bestaande maar ook nieuwe klanten om hen te helpen in die fase. En die vraag kwam vanuit diverse sectoren, zowel B2B als B2C. We werken inmiddels precontentieux voor spelers binnen de leasing sector, voor farmaceutische bedrijven, voor ondernemers uit de bouwsector, enzoverder.

 

 

Gebrek aan goede credit controllers invullen

 

Wat was en blijft de uitdaging?

Wij ervaren geen acuut gebrek aan credit controllers, dat is dan ook onze core business en we worden gesteund door een ingenieus IT systeem dat ons werk optimaliseert en de tijdsinvestering minimaliseert. Maar heel wat bedrijven, groot en klein, die een andere core business hebben, ervaren wél HR problemen binnen credit control.

Wij vangen dus eerder het probleem van andere bedrijven op en vullen het gebrek van ervaren en kwalitatieve credit controllers in. Op die manier optimaliseren we de cashflow, en dit zowel nationaal voor België als internationaal via onze partners binnen het TCM Group netwerk, dat wereldwijd in meer dan 100 landen actief is.  We horen ook van onze internationale partners dat de vraag voor hulp in de precollectie fase ook daar stijgt.

 

Hoe staan we bij in de precollectie fase?

De inhoudelijke stempel die wordt gedrukt op deze fase is van TCM Belgium. De knowhow, de kennis over de incassosector, de pijnpunten die worden blootgelegd en opgelost, and so on. Maar de look and feel, eigen aan het ‘merk’ van de klant, die blijft behouden. En om dat te kunnen behouden, moeten onze credit controllers natuurlijk weten hoe de interne werking van de klant verloopt, hoe de systemen werken, hoe de communicatie naar de debiteuren verloopt. Daarom lopen wij soms enkele weken mee bij de klant om deze kennis te vergaren.

En dan gaat het precontieux traject, de precollectie fase, van start, waarbij we in naam van de klant debiteuren contacteren, maar ook al een blik werpen op de optimalisatie van die fase. Zijn bvb de algemene voorwaarden sluitend? Worden de facturen traceerbaar bezorgd zodat daar achteraf geen discussie over kan bestaan? Enzoverder.

 

 

Conclusie

 

TCM Belgium is een allround partner, die u kan helpen van de precontentieux fase tot en met de juridische fase, wereldwijd. De inzet van een incassopartner dient dus niet alleen beperkt te blijven tot de effectieve incassofase, hoe sneller wij ingezet worden, hoe waardevoller de hulp kan zijn.

De precollectie fase is daarom een belangrijke fase, waarbij de pijnpunten die de eigenlijke incassofase of zelfs juridische fase kunnen vertragen of ondermijnen reeds worden aangepakt.

 

 

 

 

Voor meer info over onze hulp bij het innen van onbetaalde facturen, aarzel niet om contact met ons op te nemen via s.dereze@tcm.be of 0498292914.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

28/04/2023

Wacht geen moment langer, krijg uw geld terug

Concentreer u op uw zaken, wij zorgen voor uw uitstaande betalingen. Neem contact met ons op voor meer informatie.

Wacht geen moment langer, krijg uw geld terug

Concentreer u op uw zaken, wij zorgen voor uw uitstaande betalingen. Neem contact met ons op voor meer informatie.