Etienne van der Vaeren, CEO

Het einde van het (werkjaar) nadert, tijd voor wat (zelf)reflectie! Deze feestperiode vragen we onze TCM collega’s om eens terug te blikken op hun persoonlijke TCM hoogtepunten van 2019. Vandaag is het de beurt aan CEO Etienne van der Vaeren.

Etienne, wat zal jij voornamelijk onthouden over het afgelopen TCM jaar?

• Als CEO is het gepermitteerd om te zeggen dat ik enorm fier ben op TCM Belgium, en 2019 was toch wel een topjaar van formaat. Ik ben trots te kunnen vaststellen dat we 2019 zullen afsluiten met een kleine winst, en dit ondanks de vele (IT) investeringen die we afgelopen jaar opnieuw hebben doorgevoerd (QR code voor betalingen, Power BI voor klanten, database security, API voor klanten,…) . Daarnaast zijn we ook volop bezig met het uitbreiden en kwalitatief ondersteunen van ons klantenbestand. Ook dit jaar hebben we enkele nieuwe partnerships ontwikkeld met beroepsverenigingen, waaronder toch wel de grotere van België. Om klanten en debiteuren ten volle te kunnen beschermen, werken we volledig conform de GDPR regulering (één van mijn persoonlijke stokpaardjes), dit zowel op contractueel als technologisch gebied. In 2019 werd het ons ook des te meer duidelijk wat de invloed van communicatie op ons bedrijf kan zijn. Het is duidelijk niet voldoende om kwalitatief hoogstaand werk te leveren, dat werk moet ook gezien en dus gepromoot worden.  We hebben dus evenzeer geïnvesteerd in marketing en communicatie aan de hand van tal van informatieve blogposts en acitiviteiten op social media. Kortom, TCM Belgium is er sterk op vooruit gegaan, niet enkel qua omzet, maar ook op verschillende andere gebieden. #growthmindset

• Ik blik misschien nog het meest tevreden terug over de goede samenwerking met, en tussen, de TCM werknemers. De inspanningen van afgelopen jaar vergden veel van ons team. Maar dankzij het teamwork, de vriendelijke aanpak, en de probleemoplossende attitude, was TCM in staat de kwaliteit van onze diensten naar crediteuren én debiteuren te garanderen. Hierdoor zie ik in de toekomst nog meer opportuniteiten. #greatteam

• In 2019 hebben we ook al concreet kunnen vooruitblikken naar onze TCM Group AGM, en meer bepaald naar de International Credit Management Day op 13 mei 2020. De voorbereidingen zijn volop gaande, en geven mij de kans om op een andere manier nauw samen te werken met de TCM collega’s en onze internationale partners. Ik ben ervan overtuigd dat ook de International Credit Management Day een kwalitatief event zal zijn en ik kan niet wachten om onze TCM partners en (potentiële) klanten te verwelkomen in Brussel. Laat 2020 maar komen, wij zijn er klaar voor! #newopportunities

Bedankt, Etienne!

Etienne van der Vaeren, CEO

Etienne, wat zal jij voornamelijk onthouden over het afgelopen TCM jaar?

Bedankt, Etienne!