Verminder administratie – Casius als voorbeeld

Niemand haalt plezier uit onbetaalde facturen. Naast het liquiditeitsprobleem dat ze met zich meebrengen, bezorgen ze de crediteur een hele hoop administratieve rompslomp. Van het verzamelen van de nodige info inzake de factuur, aan het incassobureau, tot het contacteren van dat bureau om updates aan te vragen. Een aanzienlijke verspilling van kostbare tijd.

TCM heeft een groot deel van dit probleem verholpen dankzij de ontwikkeling van een applicatie die aan deze tijdrovende acties tegemoet komt. We analyseren de casus van Casius.

Wat doet onze partner Casius?

casiusHeeft u een elektricien, loodgieter, of een andere professional nodig? Beschrijf dan uw project op de site en Casius zorgt voor gedetailleerde offertes.

Het bedrijf Casius heeft een online platform ontwikkelt waarbij particulieren in contact worden gesteld met een aannemer gelinkt aan de mogelijke verbouwingsopdracht van de particulier.

Wat is de rol van TCM?

Indien de  professionele dienstverlener van Casius (elektricies, schildes, tuinies, enz.) na uitvoering van de aangevraagde werken niet door de particulier betaald wordt, kan deze op het door hem gekende platform van Casius door 1 druk op de knop het dossier aan TCM overmaken. TCM neemt vervolgens meteen met de professionele dienstverlener contact op en alle verdere communicatie verloopt vlot via éénzelfde kanaal. TCM int doorgaans de openstaande factuur en dit binnen een erg korte tijdspanne.

Casius biedt “zijn” professionals via hun platform aldus een eenvoudige en voordelige toegang tot één van de meest gerenommeerde incassobureaus aan.

Enkele praktische aspecten

De gegevens van de professional zijn reeds gekend via het Casius platform. Hetzelfde geldt voor de gegevens van de debiteur (klant van de professional) en de factuur. Het overzetten van deze gegevens (namen, adressen, bedragen en details)  naar TCM is eenvoudig en gebeurt via een beveiligde applicatie. Dit vergt dus weinig werk. Als de handelaar een claim heeft waarvan het Casius platform niet op de hoogte is, kan hij deze zonder problemen invoeren en overdragen.

Uiteraard handelt TCM volgens een onberispelijke ethiek en in het bijzonder in overeenstemming met de nieuwe privacywetgeving. Bovendien is het systeem efficiënt, zoals bestaande klanten van TCM reeds aangeven, en minder dan één procent van de vorderingen verschijnt uiteindelijk voor de rechter.

De professional kan de evolutie van zijn cases direct en online volgen op het Casius platform, en voor extra details ook op het TCM-platform. De systemen zijn duidelijk en gebruiksvriendelijk.

Technische info

Application program interface - APIHet systeem is gebaseerd op het ‘API‘ (Application Program Interface) -principe, een relatief eenvoudig systeem dat het Casius-platform in staat stelt om het TCM-systeem van de nodige gegevens te voorzien, en vice versa,  TCM kan gemakkelijk updates over de dossiers naar het Casius platform sturen.

Het voordeel van deze ontwikkeling is dat de operationele kosten minimaal zijn eens de programmatie voltooid is, voornamelijk vanwege de tijdsbesparing.  Daarnaast is het systeem veilig en voldoet het aan de laatste privacy vereisten.

Conclusie

De IT van TCM maakt een geautomatiseerde verbinding van de systemen van de klanten (via een ‘API’) mogelijk. Dit vermindert de administratieve werklast aanzienlijk en zorgt er tevens voor dat de voortgang van elk dossier te volgen is via het IT systeem van de klant in kwestie (in dit geval Casisus), waardoor de verwerking bij de klant wordt geautomatiseerd alsook wordt gepersonaliseerd.

Meer informatie over hoe u uw werklast kunt verminderen?  Bel Sanne Mistiaen op 016 745 204  (sales@tcm.be).

Verminder administratie – Casius als voorbeeld

Niemand haalt plezier uit onbetaalde facturen. Naast het liquiditeitsprobleem dat ze met zich meebrengen, bezorgen ze de crediteur een hele hoop administratieve rompslomp. Van het verzamelen van de nodige info inzake de factuur, aan het incassobureau, tot het contacteren van dat bureau om updates aan te vragen. Een aanzienlijke verspilling van kostbare tijd.

TCM heeft een groot deel van dit probleem verholpen dankzij de ontwikkeling van een applicatie die aan deze tijdrovende acties tegemoet komt. We analyseren de casus van Casius.

Wat doet onze partner Casius?

casiusHeeft u een elektricien, loodgieter, of een andere professional nodig? Beschrijf dan uw project op de site en Casius zorgt voor gedetailleerde offertes.

Het bedrijf Casius heeft een online platform ontwikkelt waarbij particulieren in contact worden gesteld met een aannemer gelinkt aan de mogelijke verbouwingsopdracht van de particulier.

Wat is de rol van TCM?

Indien de  professionele dienstverlener van Casius (elektricies, schildes, tuinies, enz.) na uitvoering van de aangevraagde werken niet door de particulier betaald wordt, kan deze op het door hem gekende platform van Casius door 1 druk op de knop het dossier aan TCM overmaken. TCM neemt vervolgens meteen met de professionele dienstverlener contact op en alle verdere communicatie verloopt vlot via éénzelfde kanaal. TCM int doorgaans de openstaande factuur en dit binnen een erg korte tijdspanne.

Casius biedt “zijn” professionals via hun platform aldus een eenvoudige en voordelige toegang tot één van de meest gerenommeerde incassobureaus aan.

Enkele praktische aspecten

De gegevens van de professional zijn reeds gekend via het Casius platform. Hetzelfde geldt voor de gegevens van de debiteur (klant van de professional) en de factuur. Het overzetten van deze gegevens (namen, adressen, bedragen en details)  naar TCM is eenvoudig en gebeurt via een beveiligde applicatie. Dit vergt dus weinig werk. Als de handelaar een claim heeft waarvan het Casius platform niet op de hoogte is, kan hij deze zonder problemen invoeren en overdragen.

Uiteraard handelt TCM volgens een onberispelijke ethiek en in het bijzonder in overeenstemming met de nieuwe privacywetgeving. Bovendien is het systeem efficiënt, zoals bestaande klanten van TCM reeds aangeven, en minder dan één procent van de vorderingen verschijnt uiteindelijk voor de rechter.

De professional kan de evolutie van zijn cases direct en online volgen op het Casius platform, en voor extra details ook op het TCM-platform. De systemen zijn duidelijk en gebruiksvriendelijk.

Technische info

Application program interface - APIHet systeem is gebaseerd op het ‘API‘ (Application Program Interface) -principe, een relatief eenvoudig systeem dat het Casius-platform in staat stelt om het TCM-systeem van de nodige gegevens te voorzien, en vice versa,  TCM kan gemakkelijk updates over de dossiers naar het Casius platform sturen.

Het voordeel van deze ontwikkeling is dat de operationele kosten minimaal zijn eens de programmatie voltooid is, voornamelijk vanwege de tijdsbesparing.  Daarnaast is het systeem veilig en voldoet het aan de laatste privacy vereisten.

Conclusie

De IT van TCM maakt een geautomatiseerde verbinding van de systemen van de klanten (via een ‘API’) mogelijk. Dit vermindert de administratieve werklast aanzienlijk en zorgt er tevens voor dat de voortgang van elk dossier te volgen is via het IT systeem van de klant in kwestie (in dit geval Casisus), waardoor de verwerking bij de klant wordt geautomatiseerd alsook wordt gepersonaliseerd.

Meer informatie over hoe u uw werklast kunt verminderen?  Bel Sanne Mistiaen op 016 745 204  (sales@tcm.be).

Wacht geen moment langer, krijg uw geld terug

Concentreer u op uw zaken, wij zorgen voor uw uitstaande betalingen. Neem contact met ons op voor meer informatie.

Wacht geen moment langer, krijg uw geld terug

Concentreer u op uw zaken, wij zorgen voor uw uitstaande betalingen. Neem contact met ons op voor meer informatie.